دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 3038
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور

    پیشگفتار

    «کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین با ایده‌های نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیح منابع ،‌مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکت‌های نو، سازمانهای جدید و نوآور و رشد یابنده نموده که توأم با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه می‌گردد.» کار آفرینی زمینه های لازم را برای یافتن فرصتها  در  بازار کار وتولید  برای توانایی فردی مورد  بررسی قرار می دهد  و مجموعه دانش و مهارتهایی را که برای ورود به بازار کار ورد نیاز است و همچنین راهبردهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار ارائه می نماید تا پس ازفراغت ازتحصیل چنانچه  تمایل داشته  باشی به  جای استخدام و کار برای یگران در حد توان مالی و تخصصی به تنهایی یا به کمک دوستان و نزدیکان نسبت به راه اندازی و اداره یک واحد کوچک صنعتی،کشاورزی،خدماتی ویا هنری برای کسب وکارتولیدی اقدام نمایی.سرعت روند تحولات فن اوری واقتصادی درجهان به گونه ای است که حتی راه اندازی و اداره واحدهای تولیدی وخدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که در این  مجموعه  سعی شده است این گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.روحیه و تفکر کار افرینی هم در واحد های بزرگ تولیدی و خدماتی و هم درواحد های کوچک کاربرد فراوان دارد و می تواند خلا قیتها ، نواوریها و موفقیتهای زیادی را به دنبال داشته باشد اما جایگاه اصلی توسعه تفکر کار آفرینی در واحد های کوچک تولیدی و یا خدماتی است.

     

     

     

    مقدمه:

        علیرغم نیاز کشور به واردات محصولات کشاورزی، محدودیت دوره برداشت محصولات کشاورزی و فقدان امکانات کافی در جهت حمل و نقل سریع و صحیح این محصولات به بازارهای مصرف، موجب از بین رفتن سرمایه های کشاورزان داخلی و افزایش نرخ واردات فرآورده های کشاورزی به کشور  می‌گردد. از دیگر سو نیاز به محصولات کشاورزی در تمام فصول، اهمیت یافتن روشی برای حفظ و نگهداری بلند مدت این محصولات را در چندان می‌نماید. صنایع غذایی با ایجاد تغییراتی بر روی ماده خام می‌توانند پاسخگوی هر دوی این مشکلات باشند.

       هدف عمده صنایع غذایی بر دو نکته فوق استوار است، یعنی فرآوری مواد غذایی به گونه ای که بتواند با دارا بودن ماندگاری زیاد ، مانع از فساد این مواد شده و امکان استفاده از آن را در تمام طول سال فراهم آورد.    این فرآوری به فراخور ماده غذایی مورد نظر می‌تواند تهیه کنسرو، کنسانتره، مربا، ترشی، شور و... باشد. ارائه کنندگان این طرح با در نظر داشتن سه مورد اخیر یعنی تهیه انواع مربا ، ترشی و خیارشور قصد دارند گامی در جهت پیشبرد صنایع غذایی کشور برداشته و نیز با ایجاد زمینه برای اشتغال نیروی ماهر و نیمه ماهر خصوصا بانوان در رفع معضل بیکاری سهیم شوند.

     خلاصه طرح

    موضوع طرح

    تولید به لیمو، و خیارشور

     به ظرفیت 620 تن در سال

    محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر کشور

    سرمایه گذاری کل: 26/1156 میلیون ریال

    سهم آورده متقاضی: 26/116 میلیون ریال

    سهم تسهیلات: 1040 میلیون ریال

    دوره بازگشت سرمایه: 15 ماه

    نحوه بازاریابی و کسب و تجارت و افزایش سود در کار آفرینی

    بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری ازفناوری روز از الزامات اساسی است.بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر وضروری سرمایه داری است.البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود ، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.

     

    بازار یابی :

    بازاریابی اثر بخش به عنوان ساختن چیزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیر می شود.

    سازمانهایی که آنجه را که تولید می کنند می فروشند محصول مدار هستند یعنی ابتدا محصول را تولید می کنند و سپس برای محصولات خود به دنبال مشتری هستند و به بازار یابی بعنوان وسیله ای برای ترغیب مشتریان به خرید می نگرند. موفق ترین سازمانها آنهایی هستند که آنجه را که می توانند بفروشند تولید می کنند ، آنها مشتری مدار هستند یعنی در پاسخ به نیازهای مشتری محصولات و خدمات خود را عرضه می کنند.

    در نتیجه بازاریابی را می توان ، به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاها با نیازها و خواسته های بازار تعریف کرد و بازاریابی فعالیت هایی چون برنامه ریزی و قیمت گذاری و توزیع تبلیغات و معرفی محصولات را شامل می شود.

    شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :

    1) شرکت های پیشرو

    2) شرکت های پیرو

    3) شرکت های ایستا

    شرکت های پیشرو:

    شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.

     

    شرکت های پیرو:

    خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.

    شرکت های ایستا:

    همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.

    ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :

    1) محصولات product

    2) قیمت price

    3) مکان place

    4) تبلیغات promation

    یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.

    تبلیغات :

    شما از چه طریقی به مردم اطلاع می‌دهید و تبلیغات خود را انجام می‌دهید؟

    ما یک یا دو نفر را انتخاب می‌کنیم تا در سرتاسر کشور برگه‌های تبلیغاتی را پخش کنند و مردم از طریق این برگه‌های تبلیغاتی می‌توانند با شماره تلفن تماس بگیرند و با مراجعه به آن برگه برای خرید محصول تخفیف بگیرند . در ضمن  ما در ایام عید نیز با پخش سر رسید و تقویم  تبلیغاتی را انجام میدهیم که مسمر ثمر می باشد . گاهی وقتها نیز با چاپ آگهی در روزنامه و یا مجلات اقدام به تبلیغات می کنیم . هرچند که تبلیغات از طریق رادیو و تلوزیون کمی گران می باشد ولی برای پیشرفت در کار و فروش محصولات گاهی وقتها به این دو رسانه متوسل شده و از این طریق به تبلیغات دست می زنیم . در مورد بازاریابی نیز از طریق روزنامه و با درج آگهی مبنی بر اینکه به چند بازاریاب نیاز داریم این افراد را پس از تست انتخاب کرده وآنها رابه کار می گیریم تا هم آنها بیکار نباشند و هم محصولات ما با قیمت مناسب به فروش برسد  .  

    ما يك يا دو نفر را انتخاب مي‌كنيم تا در سرتاسر كشور برگه‌هاي تبليغاتي را پخش كنند و مردم از طريق اين برگه‌هاي تبليغاتي مي‌توانند با شماره تلفن تماس بگيرند و با مراجعه به آن برگه براي خريد محصول تخفيف بگيرند . در ضمن ما در ايام عيد نيز با پخش سر رسيد و تقويم تبليغاتي را انجام ميدهيم كه مسمر ثمر مي باشد . گاهي وقتها نيز با چاپ آگهي در روزنامه و يا مجلات اقدام به تبليغات مي كنيم . هرچند كه تبليغات از طريق راديو و تلوزيون كمي گران مي باشد ولي براي پيشرفت در كار و فروش محصولات گاهي وقتها به اين دو رسانه متوسل شده و از اين طريق به تبليغات دست مي زنيم . در مورد بازاريابي نيز از طريق روزنامه و با درج آگهي مبني بر اينكه به چند بازارياب نياز داريم اين افراد را پس از تست انتخاب كرده وآنها رابه كار مي گيريم تا هم آنها بيكار نباشند و هم محصولات ما با قيمت مناسب به فروش برسد .

    عنوان طرح: شركت توليدي دادفر

    محل اجراي طرح :

    حقوقي:

    معرفي طرح :

    نام واحد : شركت توليدي دادفر

    محل اجراء : استان فارس ، شهرستان شيراز

    شرایط و تعداد نوبت کاری :

    * این شركت در تمام روزهای سال به جز ایام تعطیلی رسمی مشغول به فعالیت می باشد . به علت حساسيت کار و برای جلوگيري از ضرر و زيان فعالیت به صورت شبانه روز می باشد و در این مقدار حداکثر بهره بری از کار می شود .

    معرفی محصولات طرح :

    * محصول اين شركت توليدي توليد خيارشور ، به ليمو ، رب گوجه و رب انار مي باشد

    * جامعه مراجعه کننده داخلی هستند . به علت استقبال از این فعالیت و نیز احتیاج جامعه به این بخش جواب خوبی را میدهد .

    نمونه برنامه زمانبندی برای یک سال کاری

    توجيه اقتصادي طرح :

    الف – سرمايه گذاري ثابت :

    الف – 1 ) زميـن :

    الف – 2 ) محوطه سازي :

    الف – 3 ) ساختمانها:

    الف – 4 ) ماشين‌آلات:

    ارقام به ميليون ريال

    الف – 5 ) تاسيسات:

    الف – 6 ) وسايل نقليه :

    ارقام به ميليون ريال

    الف – 7 ) تاسيسات اداري:

    ارقام به ميليون ريال

    الف – 8 ) هزينه‌هاي قبل از بهره‌برداري :

    ارقام به ميليون ريال

    جمع كل سرمايه گذاري ثابت

    ب- هزينه هاي جاري :

    ب – 1 ) مواد اوليه و نهاده هاي توليد :

    ب – 2 ) حقوق و دستمزد :

    ارقام به ميليون ريال

    ب – 3 )هزينه نگهداري و تعميرات :

    ارقام به ميليون ريال

    ب- 4 ) هزينه استهلاك :

    ارقام به ميليون ريال

    ب- 5 ) سوخت و انرژي :

    جمـع هزينه هاي جاري طرح

    سرمايه در گردش ( دوره يك ماهه )

    جمع كل سرمايه گذاري طرح

    ج – فروش:

    برآورد هزينه هاي عملياتي و غير عملياتي

    پيش بيني مالي طرح

    محاسبه دوره برگشت سرمايه:

    محاسبه نقطه سر به سر ( در 100% توليد )

    ( ارقام به ميليون ريال )

    بر اساس محاسبات مبتني بر اطلاعات جدول فوق نقطة سر به سر توليد معادل82/23% مي باشد.

    محاسبة كارمزد وام

    جدول بازپرداخت اصل و كارمزد تسهيلات :

    ارقام به ميليون ريال

    چارت تشكيلاتي

    نمودار تشکیلاتی

    1- مدیر 2- منشی 3-سرپرست

    4- کارگر ماهر 5- کارگر ماهر 6- کارگر ماهر

    7- کارگر نیمه ماهر 8- کارگر نیمه ماهر 9- کارگر نیمه ماهر

    10- کارگر ساده 11- کارگر ساده 12- کارگر ساده 13- کارگر ساده

    نمودار سود و زيان طي يك دوره 5 ساله

    موضوع طرح توليد به ليمو، و خيارشور به ظرفيت 620 تن در سال محل اجراي طرح : قابل اجرا در سراسر كشور سرمايه گذاري كـل: 26/1156 ميليون ريال سهم آوردة متقاضي: 26/116 ميليون ريال سهم تسهيلات: 1040 ميليون ريال دورة بازگشـت سرمايه: 15 ماه
    استان: فارسشهرستان: شیرازبخش:مركزيروستا: -
    نام شركتنوع شركتشماره ثبتمحل ثبتتاريخ ثبت
    كارخانه دادفرتوليدي2097شيراز-
    ماه برحسب اولویت زمانها123456789101112
    جمع اوری اطلاعات
    تعیین مراحل اجرای کار
    انتخاب افراد
    تامین تجهیزات و براورد هزینه ها
    انام تحقیقات بازاریابی
    براورد سود و میزان تولید
    تقسیم کار بین افراد
    طراحی خط تولید
    شروع خط تولیذ
    ارزیابی محصول
    اصلاح خط تولید
    فروش محصول
    میزان سود و زیان
    متـراژ ( متر مربع )هزينه واحد ( هزارريال )هزينه كل ( ميليون ريال )
    10004040
    رديفشــرحمقدارهزينه واحد ( هزارريال)هزينه كل (ميليون ريال )
    1 2 3تسطيح و خاكبرداري ديواركشي خيابان كشي پاركينگ و فضاي سبز1000مترمربع 300مترمربع 100مترمربع 150مترمربع5 6 10 125 8/1 1 8/1
    جـــمـــعجـــمـــعجـــمـــعجـــمـــع6/9
    رديفشــرحزيربنا(m2)هزينه واحد ( هزارريال)هزينه كل (ميليون ريال )
    1 2 3 4 5انبار مواد اوليه انبار محصول سالن توليد اداري و سرويس نگهباني100 150 200 80 24450 450 500 400 40045 5/67 100 32 6/9
    جــــــمـــعجــــــمـــعجــــــمـــعجــــــمـــع1/254
    رديفشــرحتعدادهزينه واحدهزينه كل
    1 2 3 4 5 6 7 8ميكـسر فيلتر صافي پرےن ( در بند ) شيشه شور اتوماتيك ليبل زن سيني استيل دستگاه پخت مربا ( دو جداره اگزالمت ) نقاله ABSشش متري با پايه متحرك1 1 1 1 1 1 2 330 8 40 15 45 15 20 1530 8 40 15 45 15 40 45
    جـــمـــعجـــمـــعجـــمـــعجـــمـــع238
    رديفشــرحتعدادهزينه واحد(هزارريال)هزينه كل(ميليون ريال)
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10حق انشعاب برق 3فاز 50 آمپر حفر و تجهيز چاه آب مخزن 5000 ليتري سوخت سيستم سرمايش و گرمايش مخزن 5000 ليتري آب و لوله كشي سيستم اطفاي حريق ديگ بخار 6170 پوندي رسوب گير TSA-150 كلويناتور هيدروسيلكون- 1حلقه 1 - 1 - 1 2 1 130 10 7 9 9 7 120 10 5/6 5/130 10 7 9 9 7 120 20 5/6 5/1
    جـــمـــعجـــمـــعجـــمـــعجـــمـــع220
    رديفشــرحتعدادهزينه واحدهزينه كل
    1 2وانت نيـــسان ليفتراك دستي1 175 1075 10
    جــــــمـــعجــــــمـــعجــــــمـــعجــــــمـــع85
    رديفشـــرحهزينه كل
    1 2 3 4تلفـن ميز و صندلي اداري وسايل آشپزخانه وسايل رفاهي كاركنان2 2 1 2
    جــــــمـــــعجــــــمـــــع7
    رديفشـــرحهزينه كل
    1 2هزينه تهيه طرح، مشاوره، اخذ مجوزها و ثبت تسهيلات آمــوزش16 15
    جــــــمـــــعجــــــمـــــع31
    شـــرحهزينه ( ميليون ريال )
    زمـين محوطه سازي و ساختمان ها ماشين آلات وسايل نقليه تاسيسات تاسيسات اداري هزينه هاي قبل از بهره‌برداري40 7/263 238 85 220 7 31
    جــــمــــع7/884
    پيش بيني نشــده ( معادل 5 % اقلام فوق )23/44
    جمـــــع كل93/928
    رديفشـرحمصرف سالانههزينه واحد (ريال)هزينه كل(ميليون‌ريال)
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10شكـر انواع صيفي‌جات انواع ميوه جات ليـبل انواع كنسانتره و اسانس درب شيشه بسته بندي شيشه بسته بندي سركه نمك كارتن120تن 150 تن 150 تن 1400000 20 تن 1400000 1400000 15000ليتر 50 تن 75000عدد3000000 850000 1500000 70 30000000 220 530 1400 140000 600360 5/127 225 98 600 308 742 21 7 45
    جــــمــــعجــــمــــعجــــمــــعجــــمــــع5/2533
    رديفشــرحتعداد - نفرحقوق ماهانهحقوق كل
    1 2 3 4 5 6مدير طرح مدير توليد مدير مالي و اداري كارگر ماهر و فني راننده نگهبان و سرايدار1 1 1 4 1 12/1 1/1 1/1 9/0 1 8/08/16 4/15 4/15 63 14 2/11
    23% سهم حـق بـيمه كارفرما23% سهم حـق بـيمه كارفرما23% سهم حـق بـيمه كارفرما23% سهم حـق بـيمه كارفرما8/26
    جـــمــــع كلجـــمــــع كل9-6/162
    رديفشـــرحارزش دارايينرخهزينه كل
    1 2 3 4 5ساختمان و محوطه سازي تاسيسات ماشين‌آلات وسايل نقليه تاسيسات اداري7/263 220 238 85 72% 4% 4% 10% 10%27/5 8/8 52/9 5/8 7/0
    جــــــمـــــــعجــــــمـــــــعجــــــمـــــــعجــــــمـــــــع79/32
    رديفشـــرحارزش دارايينرخهزينه كل
    1 2 3 4 5ساختمان و محوطه سازي تاسيسات ماشين‌آلات وسايل نقليه تاسيسات اداري7/263 220 238 85 710% 12% 10% 10% 10%37/26 4/26 8/23 5/8 7/0
    جــــــمـــــــعجــــــمـــــــعجــــــمـــــــعجــــــمـــــــع77/85
    شـــرحواحدمصرف سالانههزينه واحد (ريال)هزينه كل(ميليون ريال)
    برق بنزيـنكيلووات ساعت ليتر120000 3000250 65030 95/1
    جــــــمـــــــعجــــــمـــــــعجــــــمـــــــعجــــــمـــــــع95/31
    شـــرحهزينه ( ميليون ريال )
    مواد اوليه و نهاده هاي توليد حقوق و دستمزد نگهداري و تعميرات استهلاك سوخت و انرژي5/2533 6/162 79/32 77/85 95/31
    جــــمــــع61/2846
    پيش بيني نشــده ( معادل 5 % اقلام فوق )33/142
    جمـــــع كل94/2988
    شـــرحهزينه ( ميليون ريال )
    مواد اوليه حقوق و دستمزد سوخت و انرژي12/211 66/2 55/13
    جمـــــع كل33/227
    شـــرحهزينه ( ميليون ريال )
    سرمايه ثابت سرمايه در گردش93/928 33/227
    جمـــــع كل26/1156
    رديفشرحارزش واحد (هزارريال)ميزان توليدKgارزش كل(ميليون ريال)
    1 2 3خيارشور بسته بندي شده انواع ترشي بسته بندي شده انواع به ليمو بسته بندي شده5 6 5/6100000 120000 400000500 720 2600
    جــــــــمـــــــــعجــــــــمـــــــــعجــــــــمـــــــــع3820
    رديفشــرحهزينه ( ميليون ريال )
    1 2استهلاك هزينه هاي قبل از بهره برداري ( 4 ساله ) هزينه فروش و اداري ( معادل 2% فروش سالانه)75/7 4/76
    جــمـــعجــمـــع15/84
    شــرحميليون ريال
    درآمد ( فروش )3820
    كسر مي شود : قيمت تمام شده94/2988
    سود ناويژه06/831
    كسر مي شود : هزينه هاي اداري و فروش4/76
    سود عملياتي66/754
    كسر مي‌شود : استهلاك هزينه هاي قبل از بهره برداري75/7
    سود ويژه قبل از كسر ماليات91/746
    دوره بازگشت سرمايه = 2/1 سال ( تقريبا پانزده ماه )
    شــرحهزينة متغيرهزينة متغيرهزينة ثابتهزينة ثابتهزينة كــل
    شــرحمبلغدرصدمبلغدرصدهزينة كــل
    مواداوليه5/25331000-5/2533
    حقوق و دستمزد91/563569/105656/162
    سوخت و انرژي56/258039/62095/31
    تعمير و نگهداري23/268056/62079/32
    استـهلاك0-77/8510077/85
    توزيع و فروش4/761000-4/76
    استهلاك قبل ازبهره برداري0-75/710075/7
    پيش بيني نشده98/1208535/211533/142
    جمـــع58/2839-51/233-09/3073
    1 - عقد مشاركت مدني: مبلغ قرارداد: مدت قرارداد كارمزد كارمزد عقد مشاركت مدني:1040 ميليون ريال شش ماه 16% 2/83 ميليون ريال
    2 – عقد فروش اقساطي: مبلغ قرارداد مدت قرارداد كارمزد تسهيلات كارمزد عقد فروش اقساطي كل كارمزد تسهيلات كارمزد سالانه اصل تسهيلات سالانه2/1123 ميليون ريال 30 ماه 16% 64/224 ميليون ريال 84/307 ميليون ريال 14/123ميليون ريال 416 ميليون ريال
    شرحسال 1سال 2سال 3
    اصل بازپرداخت تسهيلات208416416
    كارمزد تسهيلات57/6114/12314/123
    جمــع57/26914/53914/539
  • فهرست و منابع دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور, پروژه کارآفرینی درباره دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور, نمونه طرح کسب و کار دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور, Business plan با موضوع دانلود طرح توجیهی تولید به لیمو و خیارشور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت